top of page
  • Birgit P.

Liitreaalsus!



Liitreaalsuse mõistet polnud ma kunagi varem kuulnud. Küll oli mulle tuttav selle sõna ingliskeelne versioon augmented reality. Nüüd hüppasin kohe viis sammu edasi ning õppisin lähemalt tundma, kuidas ise koostada liitreaalsuses projekti.


Meile anti ülesandeks kasutada veebikeskkonda uniteAR, kus on üsna kerge luua omaenda tükike liitreaalsust. Pidime kasutama pilti raamatust, mis meid enim mõjutas, ning rääkima sellest. Telefonis on samanimeline äpp ning seda kasutades saab kaamera suunata sinna, kus asub kas sinu enda või kellegi teise poolt tehtud trigger -- pilt, ese vm. Seega kui teil on olemas see äpp, saate kuulata, mida mul on öelda järgneva raamatu kohta:



Kindlasti saab ka koolis kasutada liitreaalsust, kuid seni pole ma kohanud veenvaid selgitusi, miks peaks seda eelistama muudele õppevormidele. Kindlasti on ta huvitav ja teistsugune, vaheldusrikkus on alati positiivne. Ma kujutan ette, et seda oleks vahva kasutada muuseumides vm kohtades, kus on palju vaadata ja näha. Samas koolis on kindel õppekava ning paikapandud teemad, mida peab läbi võtma. Võib-olla informaatikatunnis tutvustada liitreaalsust ja lasta õpilastel mängida nende võimalustega, kuid ma ei näe, miks mõnes muus ainetunnis seda kasutada.


Kui koolis on seintele paigutatud informatiivseid tahvleid (näiteks olen kohanud ajalooklasside lähistel ajalooteemalisi pilte), siis need võiks siduda liitreaalsusesse, et huvitundjad saaksid rohkem infot (artiklite, heliklippide, videote näol). Või näiteks 12. klassidel on mõnedes koolides traditsioon korraldada näitus oma lemmikumatest lapsepõlveraamatutest / piltidest endast lapsena jne. Ka nende juurde võiks igaüks näiteks lisada liitreaalsuse klipi, kus selgitavad, miks neile see raamat meeldis või mis tunded neid valdasid enne esimese klassi aktust. Variante tegelikult on.


Mina näengi asja nii, et liitreaalsus on väga hea neile õpilastele, kes soovivad mõne teema kohta rohkem teada saada. Seevastu tunnis kasutades võtaks ta lihtsalt palju aega ning pole otsest põhjust, miks mitte mõnda efektiivsemat õpetamismeetodit kasutada.

0 comments

Recent Posts

See All

Retsensioon

Selles postituses retsenseerin Kristeli digimappi, mis on leitav siit. 1. Teemade kajastatuse põhjalikkus Igat teemat on avatud just vajalikult määral: piisavalt, et oleks sisukas, ja mitte nii palju,

bottom of page