top of page
  • Birgit P.

Minu mõtted infotehnoloogia kursusest



Kuna kursus on alles alanud, ei tea ma päris täpselt, mis õppejõul meile varuks on; infotehnoloogia kui selline on mulle üsna kauge teema. Jah, arvutis saan ma kenasti hakkama, esitlused ja muu sarnane pole probleem. Ent kõik uhkemad tehnoloogiad, nagu 3D-modelleerimine...?



Varasemad kogemused


Õppetöös olen seni infotehnoloogiaga kokku puutunud vaid õpilase rollis. Klassikalise lauaarvuti monitor, kuvar ja hiir said sõbraks juba üsna põhikooli alguses, kuid hiljem tutvusin ka tahvelarvutitega. Gümnaasiumi alguses õpetati meid ID-kaardi lugejat kasutama, mis on samuti äärmiselt vajalikuks osutunud. Nüüd, mil ülikooli välja jõudnud, käin tihedamalt läbi hoopis sülearvutiga. Täitsa vaheldusrikas, peaks mainima! Olenemata kasutatavast vahendist saavad kõik kodused tööd kenasti tehtud.


Nii põhikoolis kui gümnaasiumis visati meid iga mõne aasta tagant Wordi ja Exceli maailma, sest õpetajad leidsid, et nende programmide meisterlik valdamine on üks kasulikumaid oskusi selles maapealses elus. Nende meelest ei leidunud hirmutavamat mõtet kui õpilane, kes ei oska Wordis pealkirjadele efekte külge panna. Põgusalt tutvustati meile ka PowerPointi, kuigi igas aines tegime esitlused just Google Slides programmiga. Ometi seda viimast keegi meile ametlikult ei õpetanud, täpselt nagu Kahootigi, mida üsna tihti tarvis koostada oli.



Minu oskused infotehnoloogia valdkonnas


Nagu ennegi mainitud, siis ma ei ütleks, et infotehnoloogia vallas eriliselt pädev oleksin. Minu oskused piirduvad videote monteerimise, Wixi (või mõne muu programmi) abil veebilehtede loomise ja Office programmide kasutamisega. Ehk siis teisisõnu ma saan hakkama kõige sellega, mida sageli vaja läheb. Kursuse kirjelduses kasutatud sõnad nagu virtuaalreaalsus, liitreaalsus ja ekraanivideote loomine on minu jaoks ähmased.



Minu ootused sellele kursusele


Ma hea meelega tutvuksin huvitavate programmidega, mida saaksin kasutada ka õpetajatöös, ning viiksin ennast kurssi lennukate ideedega, kuidas tehnoloogiat ainetunniga lõimida. Näiteks Kahoot on küll vahva... esimesel kahekümnel korral, mil õpilane sellega kokku puutub. Järgnevatel kordadel muutub programm tüütumaks, sest peaaegu iga õpetaja kasutab seda. Vaheldust on tarvis! Väga vahva oleks, kui sellelt kursuselt leiaksin vähetuntuid programme või lahendusi, mis õppematerjali edastamisel kasuks tuleks.

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page