top of page
  • Birgit P.

Õppevideo koostamine!



Meile anti ülesanne koostada digitaalsest ohutusest kõnelev video, kasutades filmimiseks ja monteerimiseks ainult nutivahendit (ehk telefoni). Kindlasti väljakutseid pakkuv ülesanne, sest aega oli vaid üks päev ning telefonis video kokku panemisel esinesid mõningad tagasilöögid.



Video loomisest


Kasutasime õppevideo filmimiseks telefoni ning monteerimiseks äppi YouCut. Kõik stseenid leidsid aset Tartu Ülikooli Delta keskuses, videos kasutatavad taustapildid leidsime veebilehelt Pixabay. Muusikapala saime YouCut äpist.



Mis läks hästi


Oma paarilisega suutsime kiirelt välja mõelda teemad, mida käsitleda soovime, ning neid illustreerivad stseenid. Filmimine käis lõbusalt: kordamööda naersime ja siis jälle filmisime. Äppi, mida õppejõud monteerimiseks soovitas, oli kerge kasutada.



Mis läks halvasti


Kuna mina tegelesin põhiliselt video kokkupanemisega, siis tundsin teravat puudust sujuvatest videopildi üleminekutest. Õnneks leidus võimalus muusikat panna tasapisi vaiksemaks ja siis jälle valjemaks muutuma; see andis minu meelest kõvasti video kvaliteedile kaasa. Sõrmega oli raske õigete nupukeste peale vajutada (teksti lisades, klippe ümber tõstes jne), mistõttu kulus palju väärtuslikku aega ja närvirakke kogemata tekkinud vigade elimineerimisele.


Videoklipid, mille ise filmisime, jäid kehva kvaliteediga. Mu paariline pidi need mulle saatma, mistõttu polnud nad enam nii kaunid. Kui meil oleks rohkem aega olnud, saanuksime neid e-maili kaudu transportida (laadides esmalt faili drive'i) ja seekaudu kvaliteeti parandada.


Klipis, kus on näha mu paarilist, kostub tema hääl väga kehvasti. Kuna ma monteerisin videot, kõrvaklapid peas, siis ei saanud ma ise sellest aru. Samas poleks ma sinna ka midagi parata saanud, kuna äpp ei võimaldanud heliseadetega mängida.



Sarnaseid projekte teistes koolides


Leidsin eTwinningu lehelt Kohtla-Järve 8. klassi tehtud videod, mis rääkisid samuti digiohutusest. Need olid loodud powtooni keskkonnas ning kuigi õpilased ise ei rääkinud ega filminud end, olid videod siiski informatiivsed. Ehk liikusid slaidid natuke kiiresti (ei jõudnud lugeda), aga siiski oli näha, et tööd oli hingega tehtud!

0 comments

Recent Posts

See All

Retsensioon

Selles postituses retsenseerin Kristeli digimappi, mis on leitav siit. 1. Teemade kajastatuse põhjalikkus Igat teemat on avatud just vajalikult määral: piisavalt, et oleks sisukas, ja mitte nii palju,

bottom of page